zondag 6 september 2015

De Veranda


Mijn herfstkriebels bleven niet alleen in de kamer hangen maar waren de afgelopen week ook op de veranda te vinden.


Al een tijdje leek het mij leuk om de schouw -die op de veranda staat- bij ons in de slaapkamer te zetten. Maar ja, hij is van zandsteen en verlijmd. Dus niet iets wat je even oppakt en naar boven sjouwt..... Gelukkig viel het heel erg mee om hem los te krijgen (natuurlijk makkelijk gezegd als je er niet zelf aan staat te sjorren, maar dit keer is Rob het met me eens!) en heeft Rob hem naar boven gebracht. Met ietwat tegenzin, dat wel, want "Wat moet je nu met een schouw in je kamer?". Daarop kom ik binnenkort terug, want we hebben het nu over de veranda.


Om meer ruimte te creëren had Rob het brocante tafeltje een plankje kleiner gemaakt. Wat een verschil in breedte geeft dat! Het is maar 1 plank maar toch....


Op de plek van de haard kon mooi de Franse kleptafel staan met een stoel erbij. Zo is er genoeg zitplek voor iedereen. Dat is wel zo handig natuurlijk. Maar ach, soms moet een zitplek helaas opgeheven worden in naam van sfeer en stijl en stoer en sober. Niets aan te doen. ;) En ik heb nu ook een mooie plek om mijn thee kwijt te kunnen. Ook wel handig.


Uit de kamer had ik nog een krukje over en die past perfect naast de bank.


Zo is uiteindelijk een heerlijk sfeertje ontstaan met veel kaarslicht. Zeker met de al wat donkere avonden vindt ik dat erg gezellig staan.

liefs, Marjan

37 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er onwijs gezellig uit bij je!!een heel gezellig sfeertje Marjan!!groetjes Dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk sfeertje onder de veranda!
    Ik hou ook van veel kaarslicht en van de week is onze houtkachel voor het eerst weer aangeweest... Zo gezellig!
    Ben benieuwd naar het nieuwe plaatje met de schouw! Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat heel leuk zo. En ik vind kaarsen buiten ook super gezellig, maar als ik binnen ben doe ik het toch niet, want je moet dan ook weer naar buiten om ze uit te blazen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig moet Rob s 'avonds altijd Jack nog uitlaten. Dan doet hij altijd een rondje langs de kaarsen. hahaha

      Liefs, Marjan

      Verwijderen
  4. Wat heerlijk...je veranda. Mooi sfeertje, hoor.
    Hier momenteel ook lekker de open haard aan. Wel even wennen na die intens warme week in Toscane.
    Maar wel weer gezellig.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hé, om het onder de veranda ook zo sfeervol te maken. Dat is je heel erg goed gelukt!
    Prachtige sfeer op jullie veranda!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie sjouwen wat af ;-), maar ook nu mag het resultaat er weer zijn. Wat is het een mooie plek om te zitten. Ik heb er helemaal beelden bij: kaarsen aan, een plaid binnen handbereik en een warm drankje...klinkt bijzonder goed!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk sfeertje, hier brand ook altijd een kaarsje op het terras, vind dat ook zo gezellig.
    Het beste plekje is bij jullie al ingenomen zie ik :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke plek om te zitten en te genieten van je tuin, mooi zo met dat tafeltje en die windlichten, zo'n heerlijke sfeer!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig plekje , net een woonkamer maar dan buiten .
    Het nodigt je gewoon uit om je daar neer te nestelen .
    I love it .
    Fijne avond nog ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig hoor, heel sfeervol, de schouw staat vast ook heel mooi in jullie slaapkamer. Zo blijft alles in beweging ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed bezig geweest hoor. Daar kun je heel wat gezellige uurtjes rondbrengen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat sfeervol!! Hier kun je goed nazomeren. Je weet de spanning er wel in te houden want nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar de schouw op jullie slaapkamer :))
    Fijne week

    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er knus uit zo, hebben we al eens foto's gezien met de schouw? Ik heb er geen plaatje bij.. ben dus heel benieuwd hoe dat boven nu lijkt..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor !!
    Maar wordt alles niet vochtig nu met dit weer ?? Ja wij hebben net een veranda gekregen waar alle hout nog nieuw is ;-) en ook nog houtkleur...blijft ook allemaal zo want ik wil binnen niet buiten ook hebben, haha dat heb ik binnen al hé en manlief houd daar ook niet van, die moet ook echt buiten zijn ;-))) maar jou mooie stoel en bank enzo...komt daar dan geen vocht in nu ??
    In ieder geval kun jij zo de winter wel door,even een vuurkorf ervoor en dikke wollen trui....laat de sneeuw maar komen.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het staat al bijna 2 jaar buiten en het gaat nog steeds goed. Duimen dat het zo blijft.....

      liefs, Marjan

      Verwijderen
  15. Het is een super sfeervolle tuinhek zeg. Ik ben altijd een beetje jaloers als ik dat zie, grapje hoor. Maar het lijkt me geweldig om zo'n plek in je tuin te hebben om gezellig te zitten. Geniet ervan, de komende dagen wordt het weer geloof iets beter en kunnen we weer buiten genieten.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supergaaf! Ik ben jaloers op jouw veranda. Maar wel in de goede zin des woords hoor. Gewoon om te zeggen dat ik een veranda ook heel erg graag wil. Helaas gaat dat hier niet lukken. Heerlijk genieten voor jou.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat knus knus knus....zeker met je gave meubels buiten...wie heeft dat nou? De binnen
    Bank buiten?;-)
    Staat echt fantastisch,
    Volgens mij hebben we dezelfde hangoortafel....jij buiten, ik binnen...
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi! De spullen op jouw veranda zou ik wel in huis willen hebben haha!!
    Het is een plaatje. Heb al weer inspiratie opgedaan voor onze eigen veranda!
    Hartelijke groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk dat je je stijl doortrekt naar je veranda...heel gezellig.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldig gezellig sfeertje in je veranda 😍
    Ben weeral benieuwd naar je volgende post over het schouwtje 😉

    Fijne avond nog,
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet je veranda er sfeervol uit, prachtig! ik vind de deurknop met die hand heel mooi!
    Wat fijn dat je de meubels gewoon buiten kunt laten staan,dat vroeg ik mij ook af, maar het schijnt goed te gaan !
    Ik wens je vele knusse zitmomenten , en ben heel benieuwd naar de verplaatste schouw!
    Hartelijke groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zelfs buiten zo'n gezellig sober sfeertje.. heel mooi..
    Leuk gedaan ook gewoon met een zitbank!
    Geniet van je mooie plekje..
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wowww wat een superrr mooie veranda heb je Marian ...prachtig !!!....heerlijk sfeertje liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. echt....zo onwijs gaaf is dit! wow
    ik vind alles even prachtig, maar vooral die hangoortafel, en hoe je hem hebt opgemaakt!
    lijkt me geweldig zo,n veranda:)
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Owh wauw Marian, jouw veranda is gewoon een echte woonkamer met échte bank en fauteuil!! Blijft dat goed met de weersinvloeden en katten e.d. (althans... vaak hoor je dat andermans katten graag lounchesets gebruiken als ligbed of nog erger: krabpaal) Het ziet er toppie uit, echt heel mooi

    En nu zijn wijn natuurlijk erg benieuwd naar je slaapkamer haha

    Ik verheug me al op je volgende post; leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. He lekker cosy Marjan, kom maar op met die Indian Summer zou ik zeggen. Ook ik ben nu natuurlijk razend nieuwsgierig waar en hoe de schouw staat?
    Liefs en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ziet er sfeervol uit bij je onder de veranda! Wat zal je daar gezellig zitten. Ben ook reuze benieuwd naar de schouw op de slaapkamer.....

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk zo op de veranda, lijkt me een fijn plekje om te zitten!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Marjan,

    Wat een mooie stoere veranda.
    Helemaal herfst/winter klaar. heb wel wat ideeën voor onze eigen veranda opgedaan.


    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig weer. Heerlijke sfeer voor de herfst!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gezellig zo hoor! Lekker van genieten zolang het weer het toelaat.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat mooi gedaan! En nu op naar een boek in bed met open haard!!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw wat gezellig in je veranda!
    Hopelijk kun je er nog even lekker van genieten met een kopje thee!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het ziet er erg sfeervol uit. Kun je lekker genieten van de herfstdagen.

    Groetjes, Inge
    deknotwilg

    BeantwoordenVerwijderen