zondag 19 februari 2017

Schuiven is een werkwoord

Gelukkig nieuw jaar! *ahum*

De staart van 2016 gaf al een goed beeld van de gekte die begin 2017 zich verder zal gaan ontwikkelen. Met beide dochterslief die tegelijkertijd aan het afstuderen zijn, met een zus die steeds minder zus wordt en steeds meer een Alzheimer-patiënt en een lichaam die het woord 'nee' een nieuwe betekenis heeft gegeven. "Het is dan ook niet gek", zegt Rob, "als je 's avonds gewoonweg met een zak chips op de bank (of in mijn geval natuurlijk stoel) naar Poirot of Miss Marple wilt gaan kijken." Voor mij geen goede voornemens dit jaar. Althans, een blogje meer moet er toch wel van af kunnen. Ten minste...


Wie wilt er nou na een hele zondag te hebben gelezen over het demusealiseren van de verloren primaire kenmerken van het kledingstuk binnen de tentoonstellingsruimte nog een uur langer achter een lichtgevend scherm spenderen om een blogje op te stellen?! Daarbij, ik had niks nieuws te melden. Natuurlijk is er wel geschoven en hebben nieuwe acquisities plaatsgenomen in het huishouden (niet te min een échte neppe Mona Lisa in de keuken). Maar ik had er de puf niet meer voor om elke nieuwe beker of lamp voor te stellen aan het internet (ik bedoel, daar is Instagram nu toch voor? @marjanbroek *knipoog*).

Mona voelt zich al helemaal thuis...


Maar goed. De drukte is gaan liggen, ik kan nog steeds geen kant op en na zoveel reacties op Instagram op mijn laatste post, zou het haast tegendraads of rebels zijn om stug in mijn eentje chips te blijven eten op de stoel (alhoewel dat natuurlijk nog steeds erg lekker is). Dus bij deze nodig ik jullie virtueel uit: pak een zak chips (het is ten minste al februari en, zoals het meestal gaat met die goede voornemens, zijn de meeste al lang en breed gesneuveld) en neem plaats!

 The seat for your ride, sir...


Zoals de goed oplettende kunnen zien zijn een paar objecten, sinds de laatste blogpost, ietsjes verschoven. Een beetje naar links. Een stukje naar rechts. Niets extreems... ;)

liefs, Marjan

13 opmerkingen:

  1. Tja, ik plaats toch altijd wel mijn blog, anders is mijn zondag niet af. Ik heb genoten van je prachtige foto's en ik wens je sterke met de studenten en je zus. Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt erop neer dat ik geniet van een humoristisch en goed geschreven blog post, maar dat ik er toch een dubbel gevoel aan overhoud omdat er veel verdriet te lezen is tussen de regels door... Dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foto's van jouw huis vervelen mij nooit, dus wat dat betreft mag je van mij gerust iets plaatsen...ook wanneer je naar je eigen gevoel niet zoveel te melden hebt. Lastig dat je steeds een 'nee' van je lijf te horen krijgt. Het proces bij je zus is ook heel heftig, zo oud zal ze niet zijn!

    Je bent weer lekker aan de schuif geweest (hebt waarschijnlijk laten schuiven). Ook dit ziet er weer mooi uit!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb bewondering voor jouw schrijfstijl, dat kun je echt goed. Ook voor jouw optimisme heb ik veel bewondering. Heel veel sterkte met alles. Het ziet er allemaal weer super uit bij je, zo fijn dat je zo nu en dan eens lekker de boel om kunt gooien. Dat is echt jouw uitlaatklep hè? Genietmomentjes heb je nodig, dus lekker genieten met die zak chips en Miss Marple kijken!! ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk heb ik genoten van je blog, leuk eens de boel helemaal om in de kamer. Was alles maar snoerloos dan zou ik ook aan de gang gaan. Niet zo leuk voor jou/jullie te lezen dat het allemaal wat minder gaat en heel begrijpelijk dat bloggen dan totaal niet interessant is. Complimenten weer voor de foto's!!
    Hugs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk sfeertje toch ...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb ik weer genoten van je mooie foto's, ook al heb je geschoven de rust in huis blijft hetzelfde, wat is dat toch knap! Succes met je studerende dochters en veel sterkte met je zus. Dat is heftig voor de familie om daar mee om te gaan maar vooral ook voor je zus, zeker als ze nog in het beginstadium zit. Familie is dan voor haar ook zo belangrijk!
    Dikke knuffel xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt inderdaad een heerlijke stijl!
    Enne... laat die zak chips aub staan als je lijf niet wil!! Dat is zó slechte brandstof voor je motor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is altijd leuk om weer een post te lezen ook al heb je niks te vertellen, nou niks...wel veel eigenlijk maar dat zijn geen leuke zaken om over te schrijven! Verdrietige dingen zoals je zus en je eigen lijf dat niet goed wil....ga er maar aan staan! Ik wens je veel sterkte toe en geniet van je zakje chips....mag best hoor als het even tegenzit!
    Ik heb van je foto's in ieder geval genoten!!
    Tot ziens op IG...

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie plaatjes weer! Sterkte met alles.
    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha, mooi gedaan zo! enne hou je taai!
    grtjes, Inge Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooi gedaan zo! Ik vind de style die je hebt gekozen echt top. Zelf heb ik ook z'n style Salontafel aangeschaft super tevreden mee

    BeantwoordenVerwijderen