zaterdag 15 augustus 2015

Computerstress


Onze vakantie begon niet zo relaxed als we hadden gewild. We brachten onze laptop weg om alleen een klein stekkertje aan de achterkant te laten maken, wat volgens de meneer van de winkel écht géén probleem was en maar 2, hooguit 3 dagen zou duren... Ja ja, na 5 dagen eens gaan bellen hoe het er voor stond. "We gaan er meteen naar kijken mevrouw en vanavond is hij klaar, gegarandeerd!"

Dus niet.


De volgende dag maar weer gebeld. "Ja mevrouw, we kunnen het probleem niet echt verhelpen maar een extern bedrijf wel." Om nu maar meteen je computer weg te sturen naar wie-weet-waar, toch maar eerst om een offerte gevraagd en natuurlijk ook meteen informeren hoelang we hem dan kwijt zijn. Het is nog vakantie dus we kunnen wel even zonder, maar straks als dochterlief gaat studeren moet hij het toch echt wel doen. "Geen probleem mevrouwtje. Komt u hem maar halen en wij gaan even bellen." Dit is dan inmiddels zaterdag laat in de middag. Dochterlief helemaal blij dat hij er weer is en ging enthousiast 's avonds aan de gang om al haar blogzaken bij te werken (ja, we zijn een druk bloggend-gezin). Ze deed hem vol goede moed aan, en jullie geloven het niet, hij deed helemaal niets meer. Niets! Geen internetverbinding of wat (en wat is zo'n ding nou zonder internet?!).


Maandagmiddag meteen om 1 uur op de stoep bij het bedrijf. "Wat kan ik zeggen mevrouw, dat is niet onze fout." Hoezo niet jullie fout? Ik breng hem weg voor een stekkertje en nu doet hij niets meer en, oh ja, jullie hebben ook nog even mijn computer gehackt en het wachtwoord veranderd zonder dat te vragen!! Na wat heen en weer gepraat zou hij er toch even naar kijken. Met een uurtje konden we hem weer ophalen. Gegarandeerd. (jaja)

Om nu heen en weer te gaan rijden.... Dan toch maar even lekker 'relaxed' het dorp in en wat leuke aankoopjes doen. Na meer dan een uur terug en "helaas mevrouw ik kan het niet vinden, een software foutje waarschijnlijk, ik heb meer tijd nodig. Maar ik kan hem maken hoor! Ik bel u aan het einde van de dag en alles zal dan opgelost zijn. Gegarandeerd!" *diepe zucht*


Ik zal jullie besparen wat ik allemaal gezegd heb.... Maar ja, weer zonder laptop naar huis en daar wachten tot ze bellen. Dit duurde tot kwart over 5. Of we ze nog iets meer tijd konden geven, dan konden ze het probleem oplossen -en nu met z'n allen- gegarandeerd. Nu was ook voor Rob de maat vol. Schroef maar dicht en we komen hem wel halen. Gelukkig kon een kennis hem de volgende avond in -en ik overdrijf niet- 20 minuten 'maken'. We hebben nu een extern iets voor het wifi ofzo. Ik ben niet zo technisch, maar we zijn inmiddels gelukkig weer online. Het probleem met de stekker is echter nog steeds niet opgelost. Ze hadden nog het lef om te vragen of we hem "niet alsnog wilde laten opsturen." Wat denk jezelf? Dacht het niet.

Dus nu bij het opladen maar steeds iets zwaars op de aansluiting en we kunnen toch nog even vooruit...


Hoe blij kan je zijn dat je weer kan internetten? Tuurlijk kan het ook op mijn telefoon, maar dat is toch anders. Daar kan je geen heel verhaal op schrijven. Dus nu weten jullie waarom er zolang niets gemeld is.

Op woongebied is er daarnaast ook niet veel te melden. Doordat Rob de afgelopen vakanties steeds heeft geklust had hij nu niet zoveel zin. Dus al mijn ideeën moeten even wachten. Wel zijn we al een paar keer een dagje weggeweest, maar daarover later meer. Als alles het blijft doen natuurlijk.

liefs, Marjan

26 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn mijn zonen daar heel handig in. En ik weet ook nog wel dat wij een acer hadden die een storing had bij het opladen, omdat je die klep steeds open en dicht klapt. Ik heb hen toen rechtstreeks gebeld, en kon hem opsturen en het werd gratis gemaakt. Had hem ook met 4 dg weer in huis.
    Soms zou je ze ;-((

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn kinderen en schoonkinderen zijn er gelukkig ook goed in. Maar dat houdt niet tegen dat mijn PC met vaste verbinding regelmatig geen verbinding met het Internet maakt. Door veel verschillende mensen naar laten kijken maar ze zeggen allemaal dat hij "het móet doen". Gelukkig zijn er hier dan nog een reserve PC (van manlief dus ook vaak bezet) en twee I-Pads beschikbaar. Maar ja, daar kan ik dan weer niet bij mijn bestanden.
    Gelukkig is het al even geleden dat dit speelde, dus ik hoop echt dat de laatste keer wél goed was!
    Heel vervelend, Marjan. Hoop voor jullie dat hij het blijft doen, ondanks los stekkertje.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in het dorp zit ook een computerbedrijf waar ik niet zoveel vertrouwen in heb. Ze verkopen graag, maar adviseren of doorvragen ho maar. Gelukkig weet de vriend van mijn oudste dochter er aardig wat van. Welk apparaat het in huis ook is, ze moeten het gewoon doen. Gelukkig zit er bij jullie weer een beetje leven in de pc en ik zal voor je duimen dat het zo blijft. Uiteraard omdat het jou stress scheelt, maar ook omdat ik je posten graag lees en liever niet heb dat het weken duurt voordat jij ze kunt plaatsen ;-).

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks zo vervelend als een pc of laptop die niet naar behoren functioneert en al helemaal als de internetverbinding hapert of zo traag is als ........... Gelukkig heeft mijn man zich heel wat kennis eigen gemaakt op ict gebied en fungeert hier in huis (en bij de rest vd familie) als reddende engel bij ict problemen. We zijn dan ook heel blij met hem :-).
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo eenvoudig en simpel was het dus niet, en het ergste is, ze noemen zich een bedrijf waar mensen vol vertrouwen hun kapotte spullen heenbrengen....
    Gelukkig doet hij t weer. Ja zonder internet is gewoon niet meer denkbaar he
    Fijn weekend

    lieve groet Brigtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zou toch eigenlijk gewoon de naam van dit flutbedrijf moeten noemen want deze service is van koude-douche-niveau!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat erg, dan denk je naar een specialist te gaan.... Ik zou volgens mij vuur spuwen...
    Gelukkig heb je nu weer internet, we kunnen niet meer zonder hè?

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hele goede ervaringen met studentaanhuis.nl
    Ik ben een echte leek en zij komen lekker aan huis, een keer per jaar een computercheck en dan vraag ik ze het hemd van het lijf. Als je computer het niet meer doet, komen ze ook gewoon aan huis om m te repareren. Ik vind het ideaal en het is niet duur. Ik heb toevallig vanmiddag een nieuwe laptop aangeschaft, ik ben m al meteen kwijt aan de kinderen. Ik zit nu even op mijn oude en moet dus wachten tot de kids naar bed zijn haha, zal wel herkenbaar zijn he ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo herkenbaar , ook hier bij ons gebeuren zo'n dingen hoor.
    Ik ben al drie keer van computerwinkel verandert , eigenlijk is het overal hetzelfde , verkopen gaat heel goed maar de diensten na verkoop , amaiii.
    Gelukkig kan je nu weer op het internet en kan ik weer genieten van jouw foto's en blogbericht .
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ern gedoe zeg met je laptop, het is vervelend als je van andere mensen afhankelijk bent en het gaat niet goed.
    Gelukkig is alles toch nog goed gekomen.
    Groetjes Brenda wonen in je eigen stijl)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gedoe je zou er toch nijdig van worden... Jaren geleden de zomervakantie was nog geen dag oud... en we hadden geen internet meer... heel jammer voor een tiener ... bellen bellen en aan de lijn worden gehouden en aan het lijntje worden gehouden en 6 weken later... de zomervakantie over was er eindelijk een slimmerd die zei ze hebben bij u in de straat van ons bedrijf opgeschoont en toen per ongeluk uw aansluiting eraf gehaald... we kregen bijna geen compensatie voor al de weken geen internet en stress zowel met bellen kastje aan uit knipperen de lichtjes e.d. wij zijn overgestapt naar een andere provider... Jullie verhaal doet mij hieraan herinneren.... Je weet nu in ieder geval naar welke specialist je niet moet gaan... hoop dat de aansluiting met het stekkertje toch nog eenvoudig kan worden gerepareerd!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gedoe zeg......nou maar hopen dat het nu goed blijft gaan....mooie foto's ...liefs van mij....x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gedoe soms met die computers hé. Gelukkig kan onze zoon heel veel oplossen. Ik ben ook echt een leek als het computers betreft. Gelukkig kun je weer internetten. Wij kunnen toch echt niet meer zonder :))
    Mooie foto's!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat is echt heel irritant ja...
    Zoiets heb ik nu met mijn mobiel.. wat voel je je dan onthand ineens... terwijl we het vroeger niet eens hadden!
    nu kunnen en willen we niet meer zonder...

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marjan,

    Je zou haast een schadeclaim gaan indienen.
    Het is toch niet normaal dat je voor iets simpels als een stekkertje je laptop wegbrengt naar een bedrijf dat "er verstand van heeft" dit niet voor elkaar krijgt en je vervolgens een niet werkende laptop weer mee krijgt.
    En wat ik wel het toppunt vind is dat ze zomaar je wachtwoord veranderen.
    En dat ze hem dan ook niet meer aan de praat krijgen terwijl een vriend het in 20 minuten wel voor elkaar krijg.
    Maar gelukkig ben je weer online nooit meer naar dat bedrijf gaan zou ik zeggen, en slechte mond op mond reclame uitspreken.

    Fijne zondag! ;-)
    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat vervelend zeg! Dit doe je waarschijnlijk noooit meer ;)
    Ik heb een man die er gelukkig meestal wel uitkomt, maar ook een keer
    gehad dat mijn laptop helemaal niets meer deed.. dan ben je toch mooi
    aangewezen op zo'n bedrijf! Fijn dat het weer zo goed als in orde is..
    verder geen gegevens kwijt? Mooie plaatjes!

    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bah wat ontzettend vervelend, als ik ergens niet tegen kan is dat de computer het niet doet. Op zich niet zo erg maar als je hem dan wegbrengt wil je ook graag dat die persoon het probleem gaat oplossen (en niet een probleem toevoegt :) ).
    Maar gelukkig doet hij het weer. Je hebt weer prachtige sfeerplaatjes gemaakt! Zo leuk ook dat oude servies.
    Fijne zondag nog. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohh Marjan echt vervelend als je geen pc meer tot je beschikking hebt en vooral als je het gevoel hebt dat het niet in orde gaat komen. Hoop dat het stekker probleem ook voor je wordt opgelost, zodat wij weer van heerlijk gezellige blogjes mogen genieten.
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel vervelend je mag toch aannemen dat je pc dan in goedehanden is . Maar je kunt verlopen weer vooruit en hopelijk blijft hij het doen.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooow altijd balen als die dingen het niet doen. Hier zijn er drie in huis aanwezig. Altijd drama als er eentje niet werkt. Hopen dat je stekkertje zo nog even mee gaat.
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je kunt hem inderdaad beter naar een kennis of beunhaas brengen dan naar de winkel, vaak torenhoge kosten en je bent hem nog lang kwijt ook.. Of zelfs dat hij het dus helemaal niet meer doet!! Wat een stel prutsers zeg!
    Hopen dat jullie nu ff vooruit kunnen en dat hij snel gemaakt kan worden.
    Zo besef je inderdaad weer wat je er wel niet allemaal aan hebt :) én aan internet hihhi

    Liefs
    mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lekker begin van je vakantie.. Je hebt ondertussen nu de relaxmodus wel kunnen terugvinden hoop ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Arghhhhhh.... Zoooo fijn die apparaten, maar als ze het niet doen is het net alsof we ook écht niet meer zonder kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Getsie wat balen zeg..
    Frustratie alom!:-| hopelijk gaatie weer even mee zo!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Daar wordt je niet blij van. Gelukkig doet hij het weer......

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een verhaal zeg. Dat is zeker balen maar ondank wat capriolen kun je gelukkig weer internetten.
    Fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen