maandag 23 november 2015

Update


Velen van jullie vroegen zich af of ik door een putje gespoeld was. Waar blijven die nieuwe blogposten toch? Gaat alles wel goed met je? Nou, hier is een nieuwe blogpost en met mij gaat het redelijk. ;)

Daarnaast had ik ook gewoon even niet echt iets om te melden. Ik kan wel blijven zeggen dat de bank van links naar rechts en terug naar links is geschoven, of dat de pot van de ene kant naar de andere kant weer terug naar de ene kant en toch weer naar de andere kant gesjouwd is. Maar of dat nou zo interessant is...
 

Onrust in het hoofd brengt onrust in het huis. Daarom probeer ik me naast het verschuiven van banken en potten bezig te houden met het maken van kleding (dochterlief springt een gat in de lucht. Ze heeft namelijk nog wel een lijstje *ahum* LIJST waar mamalief wellicht aan kan gaan werken). En ja, na het bezoeken van twee stoffenmarkten ligt er een hele berg stof te wachten om te worden omgetoverd. Ik zit dus zeker niet stil.


Op woongebied gebeurt er niet veel spannends. We zijn momenteel voorbereidingen aan het treffen voor de slaapkamer. We hebben al mooi hout uitgezocht waar we iets leuks mee gaan doen en de kleur voor de muren is ook al bepaald. De stucadoor staat op de hotline en we zijn van plan om eind december aan de slag te gaan. Dat wordt een goed begin van het nieuwe jaar dus!

Om toch op de hoogte te blijven van alle leuke nieuwe dingen, zijn we meermaals op pad geweest. Het is het seizoen van de open huizen en mij hoor je niet klagen! Heerlijk om even rond te neuzen en inspiratie op te snuiven (om bij thuiskomst dan maar nogmaals die pot te versjouwen).


Samen met een vriendin ben ik naar de Potstal geweest. Het was er al lekker druk toen wij aankwamen. Ik was van plan om niets mee te nemen (na een grote opruimronde kun je geen spul meer zien), maar toen ik de oude woonkamer in liep maakte mijn hart een klein sprongetje. Liefde op het eerste gezicht. Daar, op de tafel, lag een oud tinnen bord. En niet zo maar een tinnen bord, maar eentje van een grootte en leeftijd die je niet vaak tegenkomt. Een echt oudje uit 1817! Dat staat er tenminste in gegraveerd en ik geloof hem graag. ;) Tevens is hij ook érg zwaar, geen licht dingetje dat met de eerste wind wegwaait! Na wat dimdammen (ik had immers voorgenomen om met lege handen terug te keren naar Casa di Eenvoud&Simplicity), maar wanneer kom je nou nog zo'n bord tegen?! Niet in de komende 198 jaar, toch? Nu ligt hij dan ook mooi te wezen op de salontafel. Het heeft echt niets meer nodig! Alleen nog een glazen windlicht ernaast (die ik in een ver ver verleden bij de Stamkamer heb gekocht) en klaar is Kees.


Over de Stamkamer gesproken... Altijd een feestje om naar toe te gaan! Deze keer ging ik op donderdagavond samen met Rob. Ik vindt het altijd erg gezellig om 's avonds naar de open dag te gaan, er hangt dan altijd zo'n sfeertje. *diepe zucht* Even bijpraten met een kop thee en wat lekkers in de hand is dan ook zeker geen straf. Daarna natuurlijk een rondje door het huis maken. En nog een rondje, en nog een rondje, en... ik ben er bijna niet weg te krijgen. ;) Deze keer ging er alleen een toefje mistletoe mee naar huis.


Last but not least zijn we zaterdag bij Anja Otto langsgegaan. Ook hier weer een heerlijk sfeertje met hele leuke spulletjes. Zeker die mooie grote kransen sprongen mij in het oog. Maar ja, waar ga ik die hangen? Laatst heb ik zelf een klein kransje van buxus gemaakt en jullie willen niet weten hoe ik met deze al heb lopen sjouwen! (het ging een beetje hetzelfde als met de bank en de pot, alleen heb ik voor die twee wel een goed plekje kunnen vinden en is de krans helaas gedegradeerd tot een buitenplaatsje). Iedere keer weer val ik voor de mooie spullen van Anja zelf, jammer dat dié nou net weer niet te koop zijn. Ach ja, je kunt niet alles hebben. Maar ik houdt me zeker aanbevolen als je er ooit een prijskaartje op wilt plakken. ;) Ook hier heb ik natuurlijk nog even lekker zitten kletsen en thee gedronken. En jullie raden het vast al, uiteindelijk ben ik ook hier niet met lege handen vertrokken. Zoals Anja het zelf omschrijft, ben ik nu de trotse eigenaar van een 'shabby doek'. Deze ligt nu heel nonchalant op de eettafel bij de kruiklamp en een oude schaal. Ook dit heeft niet meer nodig.


Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte.....

liefs, Marjan

33 opmerkingen:

  1. Ben ik even blij dat je niet door het putje bent gespoeld ;-), daarvoor lees ik je posten te graag. In deze tijd van het jaar is het inderdaad leuk om adresjes langs te gaan, de Potstal is bij mij nog altijd favoriet. Bij de Stamkamer ben ik wel eens geweest, maar ik kreeg daar meer het gevoel dat het een winkel is voor totaalinrichting, vandaar dat ik er zelden kom.

    Bij Anja heb ik een tijd geleden een workshop gevolgd, haar huis is inderdaad om van te smullen. Totaal geen straf om daar aan de keukentafel heel lang te genieten van een kop thee ;-).

    Het bord is prachtig, het past heel mooi bij jouw stijl!

    Ik wens je een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig dat oude bord...je gelooft het niet maar ik heb er ook zo een. Ik kijk nog even welk jaar daar ook alweer in staat, maar zal niet veel schelen. Ik heb hem al twee jaar en ben er nog altijd blij mee. Net als met de drie tinnen oude borden met monogram, die zijn kleiner maar ook zo leuk.
    Ik ben bij de Potstal en De Stamkamer geweest. Rein houdt eigenlijk niet van open huizen bezoeken en mijn vriendinnen hebben een heel andere stijl dan ik. Dus best lastig dan, ik hoef niet te opperen om verder weg te gaan zoals naar Anja of zo, en alleen vind ik het vaak te ver. Nou ja...je kunt niet alles hebben :-)
    Leuk dat je ook hobby's als naaien en breien hebt Marjan. Dan ben je tenminste niet alleen met die potten en banken bezig, ha, ha!
    Ik weet ook niet veel te bloggen op dit moment, hoor. Het zal wel weer komen, hoop ik.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, hier ligt precies zo'n bord. Vind het ook zo mooi rustig staan en je kunt er zoveel kanten mee op. Ik post ook niet zoveel meer, kom er ook gewoon niet aan toe. Hier hebben we 4 december een huizentocht en mijn twee zussen en ik doen ook mee (was niet de bedoeling, maar heb me weer om laten praten). Mooi plaatje weer zo bij je

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk al die sfeerdagen in deze tijd van het jaar...Donderdag ga ik naar Seizoen &Stijl...kijk er erg naar uit.
    Mooi tinnen bord heb je gekocht...meer heb je eigenlijk niet nodig...is van zichzelf al mooi en afeervol.
    Mooie sfeerplaatjes weer.
    Fijne avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh....wat is ie mooi!! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal verliefd op werd!
    En ja, de Potstal is leuk om naar toe te gaan hoewel ik de laatste keer dat ik er was (zo'n 3 weken geleden) het iets minder vond. Je kunt merken dat het door anderen is overgenomen (ik geloof de dochter) want er was mij te veel Hoffz en vroeger hadden ze veel meer spullen uit Frankrijk die wat apart waren!
    Hoffz zie je overal al.....
    En je mag gewoon wel vertellen dat je de bank weer ergens anders neergezet hebt hoor......vinden we helemaal niet erg! Als er maar mooie foto's bij zijn....hihi!
    Nou ja, je verveelt je gelukkig niet met dat naaien en breien....dat is wel fijn!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen..kben benieuwd naar je kledinglijn, zelf naai ik ook weleens kleding vandaar! :) Je hebt inderdaad niet stil gezeten, wat een leuke nieuwe dingen allemaal, geniet ervan.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marjan
    Wat leuk dat je ook bij Anja was. Ik was er ook om mijn groendeco op te halen maar ik heb je niet gezien. Weet eigenlijk ook niet hoe je er uit ziet dus het zou zo maar kunnen dat we er tegelijkertijd waren. Wat heeft ze mooie spullen. Ik heb gevraagd of ze een mooi kerststuk voor me wil maken en dat gaat ze doen. Zo benieuwd hoe het eruit gaat zien.
    Mooi tinnen bord. Dat past goed bij de sobere stijl van je huis.
    Laat je het resultaat van je andere hobbies ook een keer op je blog zien? Kleding, daar ben ik ook dol op maar zelf maken..... nee, dat kan ik niet.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De potstal kwam er niet van. En als ik dat bord zie, dan weet ik zeker dat ik die meegenomen had. Want ben al zo lang op zoek naar een grote.
    Maar och je kunt ook niet alles hebben. Wel leuk weer al die open dagen, en ik doe er dan ook graag aan mee.
    Heb er nog een aantal in mijn agenda staan.
    En van die krans dat ken ik, je vind het zo leuk, maar op de een of andere manier past het dan niet in jouw huis. En loopt dan maar te sjouwen met dat ding hihi....
    Blij dat je niet weggespoeld bent.

    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig hè tinnen borden ik heb maar Liefs 2 van die grote en ook van die oudjes, 1 van mijn Mams gekregen en de andere op een markt gekocht.

    Mooi dat je zelf kleding kunt naaien dat is niet aan mij besteed zo handig ben ik daar niet in.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Marjan, ik heb me rot gelachen en je kan mij niet vaak genoeg schuiven hoor. Alles levert steeds weer mooie foto's op. Zelf heb ik nu ook een beetje, heel leuk om te kijken overal maar alles moet een plekje en ik wil niet zoveel meer.
    Aankomende donderdag een gezellige meeting bij S&S, ongetwijfeld ga ik daar ook niet met lege handen weg.
    Nou lieverd tot de volgende blog of mails, liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zelf sxhrijf ik ook niet heel vaak een blog, ik vind ook dat ik dan wel wat te melden moet hebben.
    Je hebt hele leuke spullen erbij gekocht.
    Ik vind het ook moeilijk om met lege handen naar huis te gaan als er zoveel moois te koop os.
    Wij gaan ook met de slaapkamer bezig en zijn al wat voorbereiding aan het doen.
    Succes er mee.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi tinnen bord!
    Gelukkig ben je niet door het putje gespoeld! 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellige post Marjan. leuk hè al die sfeerdagen, maar ik kan ze niet allemaal bezoeken. Ben wel bij de Stamkamer geweest en bij de Violier At Home afgelopen zaterdag. De potstal is me niet gelukt, maar daar ga ik voor de kerst nog wel een keertje heen om de sfeer te snuiven. Prachtig bord heb je gekocht!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha wat een geweldig verhaal.....
    Je bord is heel mooi! Ook ik ben de vorige keer bij Anja wegggegaan met dezelfde shabbydoek 😉, ze zijn leuk he?
    De Stamkamer is toch in Lienden? Staat volgens mij donderdag op ons programma na Seizoen & Stijl 😉

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi van eenvoud, een leuk blog heb je gemaakt...
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend tinnen bord, die had ik ook nooit laten liggen. Heerlijk die open dagen zeg. En binnenkort ga ik ook naar de poes tal. Die is niet eens zo ver bij ons vandaan.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Marjan,
    Leuk om weer een post van jou te zien.
    Erg gezellig om te lezen ook!!
    Ik zou ook graag naar de sfeer dagen gaan maar
    beetje lastig met een pup haha, lijkt me ook niet handig om mee te nemen.
    Wellicht volgend jaar..
    Fijne dag.
    Hartelijke Groeten,
    Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar ben je..!!...hihihihihi....wij zijn ook bij de pitstal geweest zo leuk iedere keer weer...en nu blijven he.!?...fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie aanwinst heb je weer! Zón schaal heeft verder niets nodig....het blijft moeilijk om alles te weerstaan tijdens dit soort dagen....wanneer ik geen plekje weet laat ik het echt liggen...hoe lastig ik dat ook vind soms :-)
    Jammer dat ik niet naar Anja ben geweest, vind het echt te ver voor een paar rondjes huis...jammer!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gezellig dat je weer een post hebt geplaatst, je hebt mooie sobere spullen gekocht. Vooral het tinnen bord vind ik heel mooi. Hopelijk tot gauw!
    Groeten van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi tinnen bor heb je gekocht, een mooie aanwinst en al zo mooi zonder decoratie; ik heb ook zo'n tinnen bord liggen nog steeds blij mee! Leuk weer een post te lezen van je begrijp dat er soms niets van komt, en IG is zo lekker makkelijk om elkaar op de hoogte te houden.
    Fijne week! Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat tinnen bord is echt wel een mooie aankoop , en zeggen dat ik een groot bord in mijn handen had , mooi verweerd , maar heb het laten liggen , ik heb er echt geen plaats voor .
    Hier in België worden er ook open -huis - dagen georganiseerd , dit is nieuw voor ons , dus extra genieten van de mooie interieurs .
    Veel naaiplezier verder .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Marjan, Ja wel herkenbaar. Soms ben je gewoon even helemaal klaar met dat bloggen. Soms ben ik zelfs helemaal klaar met 'in huis'. Ik wil het gewoon geen levensdoel laten zijn, er zijn belangrijker zaken.
    Maar opeens wil ik dan toch weer 'slingers gaan ophangen' (des guirlandes, je snapt het)
    Ook ik heb laatst stof gekocht om weer eens iets voor mezelf te gaan naaien. Maar wanneer? dat is de grote vraag,

    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een heerlijke tijd is dit hé om inspiratie op te doen & gewoon genieten van deze gezellige maanden.
    Prachtig bord heb je gekocht!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Marjan, wat een leuke blogpost heb je geschreven.
    Heerlijk dat je zoveel inspiratie hebt opgedaan. Succes met de nieuwe plannen voor je slaapkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik krijg de indruk dat er een soort van sleur in geslopen in Blogland... Ik kom zoveel posten tegen over te weinig inspiratie om nog te bloggen of dat iedere blog veel van hetzelfde laat zien. Ook staat de respons op een erg laag pitje, wat het bloggen minder uitnodigend maakt... Terwijl deze maanden eigenlijk dé maanden zijn voor woonliefhebbers (vaak zie je in het voorjaar/zomer blogstops en is het opmerkelijk rustiger).

    Zou het bloggen dan op z'n eind lopen of komen we allemaal weer uit onze dip?
    Zelf heb ik uiteraard momenteel niet te klagen wat inspiratie betreft om over te bloggen: Ik moet zelfs keuzes maken! Maar ik merk wel dat ik veel onderwerpen achterwege laat, juist omdat er zo weinig reacties komen tegenwoordig... Dan gooi ik het liever even snel op FB of IG. En toch vind ik dat je in een blogpost wat meer diepgang kunt geven aan een beleving of onderwerp.

    Dus ik hoop dat er leven blijft in Blogland en ik voorlopig nog lekker door kan bloggen...

    Jij succes met de nieuwe plannen en nog een fijne dag,
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed verwoord Judith...... Daar heb ik niets aan toe te voegen ;)

      Verwijderen
  27. Hai niet-doorgespoelde-Marjan,
    Even een vraag wat niets met wonen te maken heeft,je schrijft dat je druk achter de naaimachine bent.
    Uit welk radeerblad haal jij de modellen?
    Het is nl. zo dat ik ook erg graag naai maar iedere keer weer op de slechte naaipatronen van KNIPMODE stuit.
    Het is het steeds net niet.
    Nu heb ik eentje mogen lenen van 20jaar oud van iemand maar dan moet ik de modellen weer aanpassen.
    Help.
    Gewoon door blijven bloggen hoor want je bent hier favoriet!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier werken we met patronen uit de Burda, Knip (zowel nieuw als uit die van de jaren 80) en soms iets van de Vogue.
      Het klopt dat een patroon vaak niet goed bij je zit want het wordt natuurlijk voor de grote massa gemaakt en we zijn niet allemaal gelijk hahaha. Het enige wat erop zit is dus steeds aanpassen.... sorry

      Verwijderen
  28. Dankjewel!
    Fijn dat je reageerde.
    Oké dus ook wel BURDA.
    De nieuwste KNIPs vind ik niet meer zo goed omdat ik als coupeuse van het echte werk zo houd.
    Als je begrijpt wat ik bedoel.
    De vogue patronen ken ik niet,dus het proberen waard.
    Veel fijne uurtjes achter je machine gewenst.
    Groetjes van nog zo'n handwerk-miep.......

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik was in de veronderstelling dat ik al gereageerd had, niet dus:) maar heerlijk he? al die inspiratie tijdens de opendagen, kon ze niet allemaal af, maar jij hebt er weer en prachtige schaal bij!
    Ik hoop dat je blijft bloggen hoor, leuke posten heb je altijd, ik zit zelf momenteel op de wip van wel niet doorgaan, maar ik zie nog wel! Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Haha, ik ben ook zo'n dochter ;) en ik heb ook zo'n lieve mams die dat dan voor mij doet, wat zal jouw dochter blij met je zijn!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen